دریاچه گهر چقدر پیاده روی دارد؟

دریاچه گهر چقدر پیاده روی دارد؟

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که «دریاچه گهر چقدر پیاده روی دارد؟»، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب مقدار پیاده روی دریاچه گهر، از مسیرهای مختلف و تجربه گردشگران در این موضوع به طور کامل بررسی شده است.

پیاده روی دریاچه گهر از مسیرهای مختلف

دریاچه گهر، از سمت دورود، حدود 5 ساعت (13 کیلومتر) و از سمت الیگودرز حدود 2 ساعت (8 کیلومتر) پیاده روی دارد. با وجود پیاده روی بیشتر، بهترین مسیر برای رسیدن به دریاچه گهر، از سمت شهرستان دورود است.

پیمایش مسیر دریاچه گهر، برای آقایان و بانوان امکان‌پذیر است. مسیر پیمایش و اطراف دریاچه گهر مشکلی از نظر امنیت ندارد. توصیه می‌شود که در طول سفر، با افراد بومی و محیط‌بانان، همراهی و همکاری کرده و از یک راهنمای محلی استفاده کنید.

 

مسیرزمان
پیاده روی دریاچه گهر از شهرستان دورود5 تا 8 ساعت
پیاده روی دریاچه گهر از شهرستان الیگودرز2 تا 3 ساعت
پیاده روی دریاچه گهر از شهرستان ازناکوهنوردی حرفه‌ای

از تهران تا ازنا حدود 345 کیلومتر، تا الیگودرز حدود 370 کیلومتر و تا دورود حدود 390 کیلومتر، راه در پیش خواهید داشت. به طور کلی اگر مسافت زیادی رانندگی کرده‌اید، توصیه می‌کنیم شب را در یکی از اقامتگاه‌های ازنا یا دورود یا الیگودرز، استراحت کنید و صبح زود به سمت دریاچه حرکت کنید تا هم گرما آزارتان ندهد و هم برای پیاده روی به اندازه کافی انرژی داشته باشید.

مسیر پیاده روی دریاچه گهر از سمت دورود

برای رسیدن به ابتدای مسیر پیاده روی دریاچه گهر از سمت شهرستان دورود، ابتدا باید خود را به شهر دورود برسانید. اگر از سمت تهران قصد سفر به دریاچه گهر دارید، بعد از عبور از شهرستان ازنا، درست ابتدای شهر دورود، از کنار کارخانه سیمان این شهر، به سمت جاده دریاچه گهر حرکت کنید.

بعد از طی مسافتی در حدود 24 کیلومتر (حدود 45 دقیقه)، به پارکینگ چشمه خیه یا چشمه خرم خواهید رسید. این پارکینگ ابتدای مسیر پیاده روی دریاچه گهر از سمت شهر دورود است. لازم به ذکر است که این مسیر آسفالت می‌باشد.

زمان پیمایش بسته به وزن کوله پشتی و سرعت پیاده روی، 5 تا 8 ساعت طول خواهد کشید. همچنین برای حمل بار می‌توانید از افراد بومی، قاطر و الاغ کرایه نمایید.

درجه سختی مسیر پیمایش دریاچه گهر از سمت شهرستان دورود، 2 از 5 است و نیاز به آمادگی جسمانی متوسط دارد. برخی قسمت‌های مسیر، مثل گردنه پنبه کار، شیب زیادی دارد و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

مسیر پیاده روی دریاچه گهر از سمت دورود

مسیر پیاده روی دریاچه گهر از سمت الیگودرز

اگر سمت تهران قصد سفر به دریاچه گهر دارید، بعد از عبور از شهرستان ازنا و سپس الیگودرز، به سمت جاده الیگودرز – اصفهان حرکت کنید. حدود 3 کیلومتر بعد از شهر الیگودرز، وارد جاده فرعی دریاچه گهر شوید. این جاده فرعی، به سمت آبشار آب سفید و سد رودبار و جاده شول آباد نیز خواهد رفت.

بعد از طی مسافتی در حدود 45 کیلومتر و عبور از روستاهای ززم، برم و چشمه‌پر به خروجی و جاده خاکی که به سمت دریاچه گهر خواهد رفت، می‌رسید. حدود 18 کیلومتر باید در جاده خاکی پیش بروید تا به ابتدای مسیر پیاده روی برسید. (این جاده خاکی با ماشین‌های آف رود، نیسان و خودروهای مشابه قابل تردد است.)

بعد از اتمام جاده خاکی، به ابتدای مسیر پیاده روی خواهید رسید. بسته به وزن کوله پشتی و سرعت پیاده روی، بعد 1 تا 2 ساعت پیمایش نستا آسان به دریاچه زیبای گهر خواهید رسید. در این مسیر قاطر و الاغ برای کرایه کمتر از مسیر دورود در دسترس است.

پیاده روی این مسیر، نسبت به مسیر دورود بسیار کمتر و آسان‌تر است. درجه سختی مسیر پیمایش دریاچه گهر از سمت شهرستان الیگودرز، 1 از 5 است و نیاز به آمادگی جسمانی بالایی ندارد.

تذکر: به طور کلی پیشنهاد می‌شود خودروی شخصی خود را در شهر الیگودرز پارک کرده و از آن‌جا متناسب با تعداد نفرات خود، با خودروی افراد محلی و با حضور راهنما مسیر دریاچه گهر را طی کنید.

مسیر پیاده روی دریاچه گهر از سمت الیگودرز

جمع بندی و سخن پایانی

یکی از چالش‌های مهم گردشگران در سفر به دریاچه گهر، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان ازنا، مقدار پیاده روی و کوه پیمایی برای رسیدن به این دریاچه بکر و دیدنی است که در این مطلب به دو مسیر اصلی پیاده روی به طور کامل بررسی گردید.

بخش زیادی از مسیر دریاچه گهر مسیر ماشین‌رو ندارد و گردشگران برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید کمی سختی را به جان بخرند؛ البته همین عامل سبب شده است تا طبیعت دریاچه گهر کمتر دچار آسیب شود و تا حد زیادی بکر باقی بماند.

اگر تصمیم دارید به دریاچه گهر سفر کنید، خواندن مقاله «معرفی کامل دریاچه گهر» از دست ندهید. در این مقاله تمام نکاتی که لازم در این سفر بدانید (مثل زمان مناسب برای سفر، موارد ایمنی، راهنمای اقامت، وسایل مورد نیاز و…) به طور کامل شرح داده شده است.

3 دیدگاه دربارهٔ «دریاچه گهر چقدر پیاده روی دارد؟»

  1. چقدر خوب و کامل توضیح دادید در مورد مسیرهای پیاده روی دریاچه گهر. ممنون از سایت خوبتون.

  2. با این تفاسیر بهترین مسیر دریاچه گهر همون مسیری هست که از سمت شهر دورود به دریاچه می‌رسه. از نظر اینکه مسیر ماشین تا ابتدای مسیر پیاده روی آسفالت هست و با هر ماشینی میشه رفت؛ البته ظاهرا یکم پیاده روی این مسیر نسبت به مسیر الیگودرز بیشتر و یه مقدار سخت تر هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *